Tuesday, January 27, 2009

You went to work in Debenhams, because that’s what they expect

houla, det kanns lite smakonstigt att skriva pa svenska, men det kanske gar det ocksa. annars kan man alltid halla sig med victoria "sylvester" (for att citera nagra bevandrade/beundrande italienare) - svenska och mixa fritt. asch canters ar inte sa cyniskt, fast jag kan forstas inte utesluta att tescos massutslapp skapar cynism... eventuellt ligger det bakom hela det engelska chav-fenomenet. eventuellt i kombination med den halsosamma chips och ol-dieten (dar har vi alltsa redan victoria sylvester-svenskan, chips heter det visst inte alls).

jaha. vad mer. jag har tillbringat dagen med att forsoka ladda ner spss, ett makta trakigt statistik-program, samt att anvanda detta makta trakiga statistik-program, samt att varva friends-avsnitt pa youtube med "jackass the movie 2". det ma vara ett monument over mansklig idioti men samtidigt kan jag inte lata bli att tanka att johnny knoxville ar valdigt attraktiv pa nagot satt. nagot med de dar jack nicholson-ogonbrynen. lite evil sadar.
hmm jag har nog en viss forkarlek for ratt och snuskigt. en annan serietecknare som ror sig lite i den genren ar nina hemmingsson som jag diggar skarpt. det ar mojligtvis lite hata/alska-varning dar. jag tycker hennes bilder ar helt hilarious.




















(jakligt snygg layout dar..en dag ska jag lara mig det har med datorer...lite battre)
i en helt barnvanlig adra har jag annars tillbringat julhelgen med att ga igenom samlade asterix och lucky-luke verk. det ar kanske sant man inte pratar om hogt? asch nordighet ar fint. dessutom var jag lite kar i dalton-broderna som liten. broderna dalton och johnny knoxville... tja de har mojligtvis en del gemensamt.
sovdags nu.... bonne nuit /m

No comments: