Thursday, February 05, 2009

csr och tjafs

hur att ska man kunna skriva om h&m:s corporate social responsibility när det är så hutigt positiva i sin csr-redovisning? det enda negativa jag kan komma på är att de inte har några direktiv hur de behandlar sin anställda då ett arbete i detaljhandelsektorn båda kan betyda dålig lön samt slitsamma scheman. sen är det ju lite fult av dem att inte skriva ngt om de skandalen de varit med om såsom sexistisk reklam som anmälts samt barnarbete i uzbekistan uppmärktsammat av svt:s agenda. menmen, med lite justering av marginalerna samt 1,5 radavstånd får jag ihop 3 sidor. förutom h&m så har jag spenderat eftermiddagen med att läsa om den tyska konstruktionsindustrin, det får jag iaf betalt för att göra :-)

nu ska jag försöka laga mat till kusin fia, får se hur det går :-/

No comments: