Thursday, September 06, 2007

Jag och mina fina stövlar

Träffade farmor i måndags. Ringde henne på förmiddagen då jag gått vilse i skogen vid Sickla och det visade sig att hon skulle in och titta på present till Jullan som fyller 6 år på lördag så vi bestämde att träffas. Efter att ha köpt en astuff kattmask med morrhår till Jullan fikade vi på Kulturhuset.. attans va dyrt det är där.. knappt värt det.. men gott va det måste jag ju erkänna. Daten avslutades med att farmor köpte mig ett par vinterstövlar som förtidig 25-årspresent. Jag är mer än nöjd. Jag fick en present som jag faktiskt vill ha och hon behöver inte tänka på att köpa något annat nu.. det är ju avklarat.

På tisdag och onsdag satt Carro, Karin, Jens och jag med grupparbete.. arghh.. det va frustrerande. Presentationen går av stapeln imorgon.. antingen får vi en eloge eller så kanske jag hoppar av kursen. Jag kom förresten på för ngn dag sen att jag vill bli polis.. måste vara alla dessa affischer som sitter uppsatta på bussar o tunnelbanor. Men en mix mellan marknadsförare/ekonom/polis? Men det är kanske bara pistolen som lockar men jag ska kolla upp det.. seriöst asså!

Snart ska jag iväg till min jobbarskola och lämna mina lönepapper, jag måste ha lön! Jag är fattigare än Jerome på café du theatre. CSN borde snabba sig med. Jag behöver en jacka. Vet ni förresten att den genomsnittliga kvinnan gör av med 111 handväskor under sitt liv. Det informerade Jens oss om minst 5ggr. Jag tycker det låter lite. 111 stycken asså. På tal om att köpa. Måste även köpa mat tills på lördag idag, ska träffa bloggens andra hälft vid 3 i Slussen.. hon ska bära matkassar med mig. Måste även införskaffa stora neonrosa örhängen.. och rosa ögonskugga.. och massa spray. Det blir läckert. Lotta ska vara läcker hon med. Vi är alla läckra.

Nu måste jag rusa till surrealistiska Hammarby rymdstad. Puss och kram

No comments: